tirsdag den 26. maj 2009

Back from drinks with Marcy

Så er jeg lige kommet hjem fra Manhattan, hvor jeg var i Soho med Marcy og få gode drinks :) Nu sidder jeg og ser the hills. Jeg er nørd ja:P

I søndags var jeg i bronx zoo det var sjovt for vejret var fantastisk! Da jeg kom hjem fik jeg en ny roommate, Izu fra Japan. Hun er flink.

I går mandag var det memorial day og vi havde fri og vejret var skønt så jeg tog til coney island med patricio. Jeg prøvede rutsjebanen den var sindssyyg! (synes jeg, der er en kylling når det kommer til forlystelser). Vi gik en laaang tur langs strandpromenaden og jeg blev forbrændt på skuldrene men det var en god dag alligevel.

Tror forresten ikk jeg fik sagt vi var til yankees game i sidste uge om onsdagen. Det var sååå sjovt og Yankees vandt over Baltimore med 11-4. (bl.a. 3 homeruns i træk:O)

I dag var jeg for sidste gang ved mit internship og derfor inviterede Marcy mig ud på drinks bagefter inden hun skulle mødes med sin date kl. 10. Så nu er jeg som sagt lige kommet tilbage og ser det seneste afsnit af the hills.

I morgen er det girls night out og tror vi tager til harlem til Apollo theatre til Amaeteurs night. Torsdag er der graduation og partybus om aften. Vi kommer tilbage kl. 3.30 og Tine og jeg skal med toget kl. 5 til Manhattan til penn Station for vi skal til niagara falls. Vi må sove i bussen:)

Jeg får ikke uploadet så mange billeder for tiden men det ska nok komme før eller siden! Ha det godt, vi ses om 1½ uge:O

søndag den 24. maj 2009

2 uger til jeg er hjemme:O

Ja søndag om 2 uger er jeg hjemme igen:O

Klokken er 10.30 herovre og kl. 11 skal jeg mødes med Tine, spise morgenmad og så afsted til Bronx Zoo jubii! Tænkte jeg lige måtte få opdateret lidt på min blog, men billeder får jeg uploadet en anden gang:)

Sidste fredag var vi til Perry Garganos butiksfest i Williamsburg. Jeg havde inviteret Tine og Angel med og det var rigtig sjovt og gud hvor jeg elsker Williamsburg. Jeg vil bo der! Marcy havde givet Tine og jeg lov til at crashe på hendes sofa den nat for kl. 7.30 næste morgen skulle vi med bussen til Boston fra Penn Station så det var rigtig dejligt at vi kunne overnatte hos hende i Manhattan. Vi var temmelig trætte næste morgen da vi skulle op kl. 6 efter 4-5 timers søvn men vi klarede os og kunne sove i bussen. Vi ankom til Boston efter 4 timer og tog mod Harvard med det samme. Vi fik en guided tour deroppe og det var sjovt at høre små anekdoter som fx. at statuen af John Harvard i virkeligheden ikke er af ham for ingen ved hvordan han så ud og man ved stadig ikke hvem der så stod model til statuen. Harvard er et smukt universitet g campus men jeg er helt sikkert mere en Berkeley(university of California) type!
Da vi havde udforsket Harvard tog vi ind til Boston og gik en lang tur rundt i Boston (vi havde trods alt til kl. 20) Det var spændende at se Boston men det er nu ikke min favorit by. Arkitekturen var jeg ikke helt vild med, der var så pænt og ordentligt og ja jeg ved ikke, Boston var fint men jeg ville ikke bo der hvis jeg kunne vælge:)

Søndag var vi selvfølgelig trætte og jeg sov 80% af dagen kun afbrudt af et par timers eftermiddagste, små sandwiches og scones (verdens bedste blåbr scones!) hos TeaRoom i Tarrytown. Mmm det er nu dejligt!

I løbet af sidste uge har den stået på internship for mit vedkommende, jeg var nede og se Ground Zero med min nye ven Patricio, en arkitektstuderende fra Brooklyn som skal til København til sommer for at læse dansk møbeldesign og som jeg tilfældigvis mødte på en bar en aften, og så har jeg skulle sige farvel til min belgiske ven Simon som rejste i går:( Så fredag var vi en gruppe på 10 nede og spise på den græske i Tarrytown og bagefter tog vi til en privatfest på den brazilianske restaurant som nogle asiatere fra skolen havde arrangeret. Det var vildt sjovt faktisk og dejligt ikke at skulle tænke på det sidste tog, nej vi ringede bare efter Kleber da vi ville tilbage til skolen. (Kleber er en legendarisk taxi chauffør som alle EF studerende ringer til når de vil ha en taxi. Jeg tror aldrig han sover)

I går fik Tine og jeg så sagt farvel til Simon om morgen inden vi tog mod NYC. Vi tog til Fort Greene i Brooklyn hvor de hver lørdag har et stort loppemarked som jeg selvfølgelig ville besøge eftersom jeg eeelskeer loppemarkeder. Jeg købte tre fine vintage halskæder, men nu har jeg så også lovet mig selv ikke at købe flere halskæder for har købt så mange. Bagefter tog vi tilbage til Manhattan til Young Designers Market på Mulberry st. hvor jeg købte et par panda ørenringe:) så fint. Vi spiste en tidlig middag i Little Italy hvor der var en parade og masser af mennesker.

I dag står den så på Bronx Zoo jubii..:D

Og om 2 uger skal jeg så hjem. Det ved jeg ikke helt hvad jeg synes om. Men i bund og grund bliver det dejligt eftersom jeg får set min familie og dejlige venner igen:) De sidste 2 uger her bliver såå travle med Niagara Falls næste weekend og vi skal stadig få tid til at komme op i Empire State Building og tage på The Metropolitan Museum of Art og så er der jo også en masse last minute shopping, graduation på torsdag og vist nok en partybus på tirsdag.

Billeder må jeg uploade en anden gang sorry har lidt travlt:)

tirsdag den 12. maj 2009

Statue of Liberty billeder

Så er jeg lige kommet tilbage fra Tarrytown efter en lækker middag med Tine på den Græske restaurant mmm... Lammespyd, ris, salat, tzatiki, brød og græsk youghurt m. honning & valnødder til dessert!

Der er kun 3½ uge til jeg rejser, hvilket er temmelig trist eftersom jeg har det super her. Tine og jeg snakkede om det i dag og iih hvor kommer vi til at savne hinanden, vi ses jo hver eneste dag her. Men jeg skal besøge hende i Hamborg til sommer og hun mig i København og til Oktober skal jeg med hende til Oktoberfest :D

Jeg har lige lidt billeder fra fredagens tur til frihedsgudinden med kasper og nicklas!

Jeg har forresten mit 2. professionelle grafiske job at dele med jer:) En invitation til et åbningsevent for en af klienterne:

Jeg skal derhen og inviterer Tine med, selvom vi skal TIDLIGT op lørdag morgen for vi skal med bussen til Boston kl. 7 fra Penn Station i NYC.

På media & art kurset blev vi forresten bedt om at designe programmet for graduation ceremonien torsdag d. 28. juni. Det er 1 a4 side som bliver foldet så der er fire halve sider.

Biddrag 1 (forside og bagside)
Bidrag 2 (forside og bagside)
Mellemsider

Tag jer ikke af de grå kanter, det viste sig at man ikk kan uploade pdf'er på den her blog og har ikke et rigtig godt bileldprogram på min computer så blev til en hurtig beskæring fra et print screen og altså den grå baggrund kom med.

Jeg lavede perry invitationen i photoshop og program udkastene i illustrator. To super fede programmer som jeg helt sikkert skal have fingrene i når jeg kommer hjem.

Men ja nu kan I se at jeg lærer noget i skolen:) Graphic art timerne er helt sikkert mine yndlingstimer og så det dejligt at jeg jo nu indtil videre har haft 2 opgaver fra mit internship som jeg har kunnet sidde og løse oppe i vores media lab.

søndag den 10. maj 2009

Weekendsupdate

Så får I også lige en update fra weekenden...

Fredag gik jeg en tur i financial district og wall st. inden mødtes jeg med kasper dam og niklas ved 14-tiden ved south ferry og efter frokost på mcd (min 2.gang på mcd i USA, deres 43. gang) tog vi til Liberty Island og så Frihedsgudinden. Det var cool! Vejret var perfekt så bådturen der over var også super og man har jo en skøn udsigt! (Billeder følger når jeg får dem fra Dam) Om aftenen spiste vi på "Toms Restaurant" på 112.st & Broadway, som er kendt fra tv-serien Seinfield. Bagefter tog vi til East Village og her havde vi en super bytur på diverse barer og spiste middag på en japansk restaurant kl. 2 om natten inden vi fortsatte byturen på en irsk bar. Jeg sov på gulvet hos Dam og Nicklas ellers havde jeg skulle tage toget allerede kl. 1.50 så hurra for dem.

Lørdag spiste vi brunch på en cafe ved houston st. i kvarteret omkring soho og derefter skulle dam og nicklas tilbage til hotellet og hente deres ting inden de skulle i lufthavnen, buhu så jeg fik sagt farvel til drengene og tog tilbage til skolen og sov en lang 4-timers lur inden Tine og jeg bestilte kinesisk mad mmmm...

I dag tog vi til Manhattan og først på et dejligt loppemarked på upper east side. Derefter tog vi ind i Central Park og gik en dejlig tur hele vejen op til inden af Central Park ved 110th st.
Folk spiller baseball i central park

Herfra gik vi videre uptown til Columbia University. Der er så hyggeligt kan I tro.
Nice udsigt over Harlem

Til middag fik vi autentisk soul food på "Sylvia's" på 126th street. En Harlem legende der har haft besøg af flere kendte politikere og vist senest Barack Obama. Der var i hvert fald et billede af Obama og ejeren af restauranten, Sylvia:D Det var sjovt at prøve og uhm jeg fik kylling med en lækker bbq sauce på og ved siden fik jeg bønner og verdens bedste hvidløgskartoffelmos. Det var en fryd at få mad med hvidløg i, ikke engang på den græske restaurant i tarrytown putter de hvidløg i maden:( (I hvert fald ikke nok til min smag.)

Så er der 4 uger til jeg er hjemme igen. Det ret mærkeligt at tænke på. Og ret trist faktisk. Jeg er virkelig kommet til at holde af New York og jeg ved at jeg kommer til at bo her engang. Bare et par år eller et halvt år i det mindste kunne være så fantastisk. Det er virkelig det fedeste sted og elsker alle de charmerende kvarterer. Jeg savner dog også København og familie og venner derhjemme så det bliver da rart at komme hjem, men det bliver ikke uden vemodighed at jeg siger farvel til NY.

Billede update

Så er der lidt billeder fra noget af sidste uge med kasper dam:D

Fra festen/modeshowet på Slate i sidste lørdags...

Nej det er ikke en rockkoncert men en gudstjeneste i Times Square Church fra sidste søndag..

Times SquareDe slemme jägermeistershots på Lily O'brian (irsk bar tæt ved ground ero) sidste søndags

Fra baren "cheap shots" i East village hvor vi festede i onsdags

Brooklyn bridge i torsdags,..

fredag den 8. maj 2009

Oh my babies!

Jaaa så har jeg modtaget mine sko jeg købte over nettet for en uges tid siden. sat ned fra 140$ til 99$ + fri porto var et tilbud jeg ikke kunne modstå eftersom jeg har sukket efter dem i nogle måneder nu.

Jeg venter stadig på min kameraoplader øv øv men regner med at få billeder fra kasper dam fra den her uge hvor vi har hængt ud og festet sammen. Det er deres sidste dag i dag, de rejser hjem i morgen, så i dag skal jeg mødes med dem ved 1-tiden og så ska der nok blive festet i aften også. Var ude med dem i går og onsdag også. Onsdag var vi først ude og spise på et lækkert sted i lower east side og bagefter var vi på rockwood music hall og se Greg Holden spille. En super talentfuld engelsk musiker som jeg mødte for nogle uger siden da jeg var med til tidligere omtalte photoshoot med the click 5. Han var super god synes kasper og niklas også. Senere tog vi videre til en bar i east village og her havde vi det også mægtigt:D i går gik vi over brooklyn bridge og kasper fik sit hår klippet i Brooklyn. Om aftenen var vi lidt på den irske pub fra om søndagen, men jeg var hjemme ved en 22.30 tiden så jeg kunne være frisk til i dag:)

Jeg vender tilbage om nogle dage forhåbentlig med billeder! God st. bededag til jer derhjemme

mandag den 4. maj 2009

Jeg er her stadig!

Beklager min mangel af indlæg i de sidste to uger, de har været travle. Jeg har ingen billeder, da jeg har smidt min kamera oplader væk, og batteriet er dødt nu. Jeg har dog bestilt en ny oplader som jeg venter på!
Jeg har som sagt haft travlt med mit internship, søndag og tirsdag var der photoshoots for en af klienterne, det var sjovt at være med til. Søndag var bandet, the click 5, en del af photoshootet, det et band som er kæmpestore i Asien!

I lørdags var det dagen hvor festen/modeshowet for www.womensmafia.com gik i luften. Jeg var med til at gøre de forskellige looks klar fredag aften med marcy, hvor jeg var ansvarlig for smykkedelen:) Mine to hollandske veninder, Elvira og Angelique tog med mig lørdag for at hjælpe til backstage (Tines forældre var på besøg sidste uge så dem var hun sammen med) og først var vi ude og spise lækker mad og ved 7-tiden tog vi så over til den natklub hvor festen og modeshowet foregik, for at hjælpe til med at gøre gaveposer m.m. klart. Modeshowet og festen foregik forrygende og vi havde en sjov sjov aften! Min gode ven Kasper Dam og hans ven Nicklas ankom til New York i fredags og her skal de være denne uge, som er den sidste uge af deres 3 måneder lange USA Road trip. Jeg havde inviteret dem til festen i lørdags og de kom jubii det var så sjovt at se en god ven igen og så midt i new york.

Søndag tog jeg til Manhattan for at mødes med Kasper og Niklas og kl. 15 var vi til gudstjeneste i Times Square Church. Det var en lidt mærkelig oplevelse. Det var fedt med alt musikken og sang, men det var også en lang fornøjelse så vi sneg os ud efter 2 timer. Vores plan var at tage til Ground Zero men vi nåede aldrig længere en end irsk bar et par blokke fra Ground Zero og her blev vi så i 5-6 timer. Så ground Zero må ses en anden dag!

Jeg uploader billeder fra festen når jeg får nogle:)

Det her er dog invitationen fra eventet i lørdags, jeg har lavet den! Uh mit første grafiske job:)